Verseny leírása
Az időmérő edzésen többen nem tudtak mérhető kört teljesíteni, többek között Jacques Villeneuve és Michael Schumacher sem, Satotól pedig elvették a megszerzett helyezését Webber feltartása miatt. Így a versenyt Schumacher az utolsó előtti, míg Sato az utolsó helyről kezdheti meg. A Ferrari gumiproblémákkal küszködik, autóinak nincs tapadása, ráadásul a verseny előtt motort cseréltek M. Schumacher autójában. Az élről a világbajnoki pontversenyben Alonsot 26 pontos hátránnyal követő Räikkönen indulhat, 30 °C levegő-, 46 °C aszfalt hőmérséklet, 47%-os páratartalom és 1,4 m/s-os változó irányú szél mellett. A felvezető körön a harmadik helyről rajtoló Alonso agresszív kormánymozdulatokkal melegíti a gumijait. A pálya az imolaihoz és az interlagosihoz hasonlóan az óramutató járásával ellentétesen bejárható, és mivel gyors kanyarok is helyet kaptak benne, várható a jobboldali, főleg a jobb hátsó gumi erőteljes elhasználódása. Sato már a felvezető kör végén kimegy a boxba, így feltehetően majd a boxutca végéről ered a mezőny után.
|
1. kör |
Räikkönen a mellőle induló Fisichellára figyel jobban, próbálja megakadályozni az olasz pilóta rajt utáni pozíciószerzését. Közben feljön a mögötte induló Alonso is, így a McLaren egy Renault szendvicsben találja magát. Kénytelen elengedni Fisichellát, hogy Alonso támadását legalább visszaverhesse. A hátsóbb régiókban kisebb konfliktusok eredményeként Massa hagyja el a pályát, az első vezetőszárnyát úgyszintén. Előrébb a két RedBull próbálja előzni egymást, egyelőre sikertelenül. Sato nézelődik az egyik Jordan mögül, keresi az előzési pozíciót. Räikkönen kihasználva, hogy egyenesben lényegesen gyorsabb az autója, még a kör vége előtt visszaelőzi Fisichellát.
|
2. kör |
Sorrend az első kör után: 1 - Räikkönen 2 - Fisichella 3 - Alonso 4 - Montoya 5 - Trulli 6 - Heidfeld 7 - Klien 8 - Coulthard Az első hat helyen a sorrend megegyezik a rajtsorrenddel, M. Schumacher 8, Coulthard és Karthikeyan 4, Klien 3, Barrichello, Button, Monteiro és Sato 1 helyet tudott előrébb jönni, míg Webber 2, R. Schumacher 9, Massa 12 helyet esett vissza. Alonso és Fisichella közben észrevétlenül helyet cserél.
|
3. kör |
Räikkönen leggyorsabb kört fut, ideje 1.28.381.
|
4. kör |
Webber megelőzi Coulthardot. Most Alonso futja a leggyorsabb kört, 1.27.563-as idővel. Schumacher közben egy helyet visszaesett, így most a 12. Button a legkisebb harc nélkül előzi Barrichellot. Azt a Barrichellot, aki mellett normál helyzetben akkor se lehet elmenni, ha sérült az autója.
|
5. kör |
Újra Räikkönen futja a leggyorsabb kört, ideje 1.27.289. Üzemanyag-takarékos versenyzésre szólítják fel Alonsot a boxból.
|
6. kör |
Heidfeld egy jobb hátsó defekttel megy a boxba. Klien mögé pedig megérkezik Webber. Heidfeld a 19. helyre jön vissza Massa elé.
|
7. kör |
Klien és Webber távolsága 0,5 másodperc. A versenyt vezető Räikkönen és a 8. helyezett Coulthard közt már 16 másodperc a különbség. Ismét Räikkönené a leggyorsabb kör, 1.26.960-as idővel.
|
8. kör |
Webber megérkezik féktávon Klien mögé, és körbeautózza. R. Schumacher előzi az egyik Jordant, s ezzel feljön a 15. helyre.
|
9. kör |
Button a célegyenesben előzi Coulthardot. Webber is defektet kap, sorban mennek el mellette az autók, míg araszol be a boxba.
|
10. kör |
Räikkönen már 1,4 másodperccel vezet Alonso előtt, és ismét leggyorsabb kört fut. Ideje ezúttal 1.26.330.
|
11. kör |
Webber érkezik a boxba kerékcserére, eközben Button előzi Klient. Webber M. Schumacher mögé jön vissza, Sato megy el egy Jordan mellett.
|
12. kör |
Kimi ismét megjavítja a versenyben futott leggyorsabb kör idejét egy 1.26.102-es köridővel.
|
13. kör |
Alonso igyekszik a tempót tartani Räikkönennel. Távolságuk nem változik számottevően, most 1,6 másodperc. A kör végén Alonso megy a boxba üzemanyagért.
|
14. kör |
Alonso 23 körre elegendő benzinnel tér vissza a pályára Button elé, az 5. helyre. Sorrend az első nyolc helyen: 1 - Räikkönen 2 - Fisichella 3 - Montoya 4 - Trulli 5 - Alonso 6 - Button 7 - Coulthard 8 - Klien Az első nyolcból csak Alonso volt eddig a boxban. M. Schumacher pillanatnyilag a 10.
|
15. kör |
Fisichella több mint 17 másodpercet tölt a boxban. Schumacher próbálja tartani az egyébként már a defektje miatt körhátrányban lévő Webbert. Webber azonban megpróbálja visszavenni a körét. A leggyorsabb kanyarban bebújik Schumacher mellé. A ferraris pilóta azonban nem ad neki túl sok helyet, így a két autó összeér, M. Schumacher megpördül. A lerepülő alkatrészek eredete megállapíthatatlan. Eredmény, mindketten a boxba mennek. Webbernél orrkúpot cserélnek, M. Schumachernél pedig baloldali első és hátsó kereket. Webber nagyjából 25 másodpercet tölt a boxban, Schumacher 40-et.
|
16. kör |
M. Schumacher a még kellő hőmérsékletre fel nem melegedett gumival nem tud elég gyors lenni, ezért a mögötte haladó autókat lehúzódva elengedi. Button a jóval könnyebb autóval megérkezik Alonso mögé.
|
17. kör |
M. Schumacher ezúttal Fisichellával keveredik kisebb konfliktusba, akinek ugyancsak el kell hagyni a pályát ahhoz, hogy el tudjon menni mellette. Az előző esetben Webber akarta visszavenni a körét, most azonban őt körözte le Fisichella. Alonso és Button távolsága 0,5 másodperc. A kör végén M. Schumacher ismét kimegy a boxba, és beáll a fedett részre. A versenyt azonban nyilvánvalóan nem fejezi be, hiszen a melegítőpaplanokat felrakják a gumikra.
|
18. kör |
Button tovább üldözi Alonsot. Alonso sokkal rövidebb féktávokat használ.
|
19. kör |
Trulli megy a boxba és 94 liter, 23 körre elegendő benzinnel tér vissza a pályára.
|
20. kör |
Button visszavesz kissé a sebességből, azonban így is közelebb kerül Alonsohoz, mert előttük van egy lekörözendő Jordan.
|
21. kör |
Alonso és Button egyszerre körözi le a sárga autót, majd Button a hosszú egyenes végén elmegy Alonso mellett is.
|
22. kör |
Räikkönen ismét javít a legjobb köridőn, ideje 1.25.073. és még mindig nem megy tankolni. Ellenben csapattársa, Montoya igen. Megismétlődik egy 2 évvel ezelőtti hiba, amit akkor a Williams csapat követett el, ugyancsak Montoya autójának tankolása közben. Felemelik a nyalókát, mikor még a benzintöltő cső a kocsihoz csatlakozik. Amikor Montoya elindul, visszacsapják elé a táblát, de ekkorra már elsodor egy embert. Montoya 16 körre elegendő benzinnel tér vissza a pályára. Button is kimegy üzemanyagért és kap is 27 körre elegendő mennyiséget.
|
23. kör |
Räikkönen is a boxban, Webber újabb defektet kap, amitől el kell hagynia a pályát. Räikkönen kerek 10 másodpercet tölt el tankolással. 22 körre elegendő benzint kap. Webber begurul a boxba, és beáll a fedett területre.
|
24. kör |
Alonso a tankolások után visszaesett a 3. helyre, igaz, lényegesen több üzemanyagot is kapott, mint a most előtte autózó Montoya. Klien is vételez egy kevés üzemanyagot. Räikkönen és Montoya távolsága 13,6 másodperc, míg Alonso 1,3 másodpercre van lemaradva Montoyától.
|
25. kör |
Button most légüres térben autózik, miközben Barrichello megérkezik a boxba. A kapott benzinmennyiség alapján még egy kiállása várható 14-16 körrel a verseny vége előtt.
|
26. kör |
Alonso üldözi Montoyát. Fisichellának szólnak a boxból, hogy előzze meg az egyik Jordant, mert miközben mögötte autózott, Trulli teljesen följött rá. Montoya és Alonso távolsága 0,4 másodperccel nőtt, most 1,6 másodperc.
|
27. kör |
Fisichella és Alonso távolága a 3-4. helyen több mint 21 másodperc.
|
28. kör |
Button és Sato kerget egy Jordant és egymást. A pillanatnyi első nyolc helyezettből Sato az egyetlen, aki még nem járt a boxban.
|
29. kör |
Albers autóját tologatják a boxban. Elég nagy a tanácstalanság. Button és Sato távolsága 0,3 másodperc. Albers visszajön a pályára.
|
30. kör |
Sorrend az első nyolc helyen: 1 - Räikkönen 2 - Montoya 3 - Alonso 4 - Fisichella 5 - Trulli 6 - Button 7 - Sato 8 - Coulthard ... és Sato továbbra sem volt még a boxban. Massa viszont ott van, és ott is marad, mert autója a boxba érkezéskor elfüstöl. Sato a köre végén megérkezik az esedékes üzemanyag felvételre. Heidfeld is megkapja második defektjét.
|
31. kör |
Räikkönen, Montoya és Alonso közt a távolság lényegileg változatlan, tizedeket változik hol egyikük, hol másikuk javára, és még a 8. helyen versenyző Klien is egy percen belül van.
|
32. kör |
Heidfeld érkezik a boxba a második bal hátsó defekttel és Ő is beáll a fedett területre. Az első nyolc helyezett pozícióján Montoya előtt 12, Fisichella előtt egy 21, Trulli előtt 10, Coulthard előtt 8 másodperc az űr, a többiek relatíve közel autóznak az előttük levőhöz.
|
33. kör |
Montoya köröz le egy Jordant, és hamarosan ezt teszi Alonso is, ha sikerül.
|
34. kör |
Alonso elment a Jordan mellett és most elmegy R. Schumacher mellett is. Ez utóbbi művelet kimenetele lényegesen könnyebben prognosztizálható. Button ismét igazít az üzemanyag keverék összetételén. M. Schumacher pedig ebben a pillanatban legális tesztté minősíti át a Török Nagydíj hátralevő részét. Tizenegynéhány kör hátránnyal visszajön a pályára.
|
35. kör |
Alonso megy ki, feltételezhetően az utolsó tankolását elvégezni.
|
36. kör |
A pályára visszaérkezve megint szembetalálja magát egy Jordan lekörözésének problémájával. Az előtte autózó Fisichellának ez mindenesetre most bonyodalmak nélkül sikerült.
|
37. kör |
Button üldözi Trullit, és minden körben 0,1-0,3 másodperccel gyorsabb nála. Fisichella is megérkezik utolsó benzinfelvételére, s így Alonso visszaszerzi 3. helyét.
|
38. kör |
Button látványosan araszol egyre közelebb Trullihoz. Már csak 1,4 másodpercre van Tőle.
|
39. kör |
Räikkönen továbbra is teljes biztonsággal vezeti a versenyt, bár előnye jelentősen csökkent Montoyával szemben, most 8,7 másodperc. A 3. helyezett Alonso előtt már 41 másodperccel vezet, igaz ugyan, hogy Neki még ki kell állnia tankolni, míg Alonsonak már nem.
|
40. kör |
Montoyáé a leggyorsabb kör, 1.24.770-es idővel. Míg az időmérőn a koszos pályán többen kicsúsztak, s felhordva a port még koszosabbá tették a pályát, a várakozásokkal ellentétben most a versenyen szinte egyáltalán nincs pályaelhagyás. Kicsúszásból eredő semmi esetre. Montoya is gyorsabb az utolsó körökben Räikkönennél, 0,8-1,1 másodperccel. Satonak kék zászlóval integetnek, amikor megérkezik mögé Montoya. Sato el is engedi a McLarent.
|
41. kör |
Button teljesen megérkezik Trulli mögé.
|
42. kör |
Montoya megy utolsó tankolására. Monteiro utoléri Doornbost, de az előzési kísérlete majdnem a két autó ütközését eredményezi.
|
43. kör |
M. Schumacher ismét a boxban, ezúttal azonban csak rendes üzemanyagvételezés céljából, majd 19 kör hátránnyal ismét visszatér a pályára.
|
44. kör |
Sorrend az első nyolc helyen: 1 - Räikkönen 2 - Montoya 3 - Alonso 4 - Trulli 5 - Button 6 - Fisichella 7 - Coulthard 8 - Klien Trulli megy a boxba, benzinért. Közben Coulthard is megérkezik Fisichella mögé.
|
45. kör |
Räikkönent várják a McLarennél, és a kör végén meg is érkezik utolsó boxkiállására, majd az első helyre jön vissza a pályára.
|
46. kör |
Räikkönen leköröz egy Jordant.
|
47. kör |
Albers csakúgy, mint M. Schumacher egy hosszabb boxtlátogatás után még visszajön a pályára, noha közel sem akkor hátránnyal, mint a Ferrari. Räikkönen és Montoya távolsága 20,1 másodperc. Barrichello érkezik a boxba.
|
48. kör |
Button is teljesíti utolsó boxkiállását, majd Trulli elé jön vissza. A 13. rajthelyről jött fel az jelenleg birtokolt 5. helyre.
|
49. kör |
Továbbra is Räikkönen, Montoya, Alonso a vezető hármas sorrendje. Jó alaposan leszakadva követik egymást. Montoya például több mint 10 másodperccel vezet Alonso előtt.
|
50. kör |
R. Schumacher utoléri Villeneuve-öt a 11-12. helyen. Mögötte viszont a 13, helyen haladó Doornbos 1 körrel van lemaradva.
|
51. kör |
Villeneuve kissé meglép R. Schumachertől.
|
52. kör |
Button tovább üldözi Fisichellát. M. Schumacher ismét beáll a box fedett részére, s ezúttal be is fejezi a versenyt.
|
53. kör |
Satonak nyílik esélye visszavenni a körét Räikkönentől.
|
54. kör |
R. Schumacher továbbra is tapad Villeneuvere, de előzésre nem szánja el magát.
|
55. kör |
Räikkönen elengedi Satot, ezzel a japán visszaveszi körhátrányát. Button az utóbbi három körből kettőben több mint 0,8 másodperccel gyorsabb az előtte haladó Fisichellánál. Alberst ismét a boxba tolják.
|
56. kör |
Montoya próbálja lekörözni Monteirot, azonban mint annyiszor, ez most sem egyszerű eset. A Jordan pilótája nekimegy Montoya autójának, amitől az kipördül a bukótérbe, azonban van annyi előnye, hogy még vissza tud érni a pályára Alonso elé.
|
57. kör |
Alonso 0,8 másodpercre megközelíti Montoyát, amikor ismét elhagyja a pályát. Ezúttal Alonso már el is megy mellette, feljőve így a 2. helyre.
|
58. kör |
Az első Török Nagydíjat magabiztos versenyzéssel 219 km/h átlagsebességgel nyeri Kimi Räikkönen, a dobogó második fokát az utolsó pillanatban elfoglaló Alonso, és csapattársa, Montoya előtt.
|