Monza (verseny)
A verseny leírása
Kimi Räikkönen autójában a futam előtt motort cseréltek, ezért az időmérőn megszerzett első helyéhez viszonyítva tíz hellyel hátrébb kezdheti meg a versenyt. Fisichella pedig, aki kétszer is hibázott az időmérőn, csak a 8. helyről indulhat. Heidfeld helyett, akit a teszteken történt bukása után fejfájása miatt a verseny orvosa nem engedett versenyezni, Pizzonia állhat rajthoz, a 16. helyen. (A pálya sebességrekordját is Ő tartja 369,9 km/h sebességgel.) A felvezető körön minden autó hibátlanul elindul. |
1. kör |
A rajtnál mindenki simán el tud jönni, csak az első sikánban keletkezik egy kis konfliktus a hátsóbb régiókban Coulthard közreműködésével, aki ezért a kör végén kénytelen a boxba menni. A RedBull szárnymaradványai ott maradnak a pályán. Montoya és Alonso is jól kapja el a rajtot. Räikkönen (akit a kanadai simán lerajtolt) Villeneuve-vel csatázik, de egyelőre nem sikerül visszaelőznie. Trulli próbál pozíciót szerezni, de Sato kivédi támadását. |
2. kör |
Sorrend az első kör után:
1 – Montoya 2 – Alonso 3 – Button 4 – Sato 5 – Trulli 6 – Barrichello 7 – M. Schumacher 8 – Fisichella
Barrichello előzi Trullit. Schumacher a pályát elhagyva előzi Trullit, igaz sok helye nem is volt, hogy a pályán maradjon. Közben Karthikeyan defekttel megérkezett a boxba. |
3. kör |
Az első nyolc helyezett még 8 másodpercen belül autózik. Montoya leggyorsabb kört fut 1.23.166-os idővel. A rajtpozícióhoz képest eddig Albers 1, Barrichello, Villeneuve, Pizzonia, Monteiro, Doornbos 2, Massa 3 pozíciót jött fel, Karthikeyan 1, Trulli 2, Webber 4, Coulthard 7 helyet esett vissza. Räikkönen miután nem sikerült megelőznie Villeneuve-öt, maradt a 11. helyen. |
4. kör |
Lassan húzódik szét az élmezőny, Fisichella kissé elrontja a célegyenes-végi sikánt. |
5. kör |
Montoya 2,6 másodperccel vezet Alonso, és 6,8 másodperccel Button előtt. Trulli közben visszakeveredett M. Schumacher elé. Feltételezhetően a Ferrari pilótája engedte vissza, hogy így elkerülje a pályaelhagyással párosított előzés miatti büntetést. |
6. kör |
Räikkönen továbbra is tapad Villeneuve-re, de továbbra se tud mit kezdeni Vele. Alonso futja a leggyorsabb kört, 1.22.740 az ideje. |
7. kör |
M. Schumacher újra kezd felzárkózni Trulli mögé. |
8. kör |
A 4. helyen autózó Sato mögött nagy a tömörülés. Ő és az Őt követő 4 autó, Fisichellával bezárólag 2,5 másodpercen belül vannak egymáshoz képest. Barrichello köröz le egy Jordant. M. Schumacher 0,3 másodpercre megközelíti Trullit. |
9. kör |
M. Schumacher az egyenesek végén rendre megközelíti Trullit, de előzési pozícióba egyelőre még nem tud kerülni. Ha nem is jelentősen, de minden körben gyorsabb a Toyotánál. |
10. kör |
Alonso csökkenti valamelyest Montoyával szemben fennálló hátrányát. Räikkönennek viszont időközben 21 másodpercre nő a hátránya. |
11. kör |
Alonso hátránya tovább csökken, már csak 2,1 másodperc. |
12. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
1 – Montoya 2 – Alonso (2,1 s) 3 – Button (14,9 s) 4 – Sato (16,1 s) 5 – Barrichello (16,6 s) 6 – Trulli (17,8 s) 7 – M. Schumacher (18,5 s) 8 – Fisichella (19,2 s)
Monteiro érkezik vissza a pályára a boxból. |
13. kör |
Montoya és Räikkönen távolsága már 26,4 másodperc, és Kimi továbbra sem tudja megelőzni Villeneuve-öt. |
14. kör |
M. Schumacher áll ki tankolásra. 21 körre elegendő benzint kap, tehát még egyszer várható a boxba. |
15. kör |
Montoya ismét leggyorsabb kört fut, ideje 1.21.988. Schumachert követően Barrichello is megérkezik a Ferrari boxába. Villeneuve is kiáll benzinfelvételre, ezzel Räikkönen előtt szabaddá válik a pálya. |
16. kör |
Montoya fut ismét egy leggyorsabb kört (1.21.828). Minden körben majd egy másodperccel gyorsabb csapattársánál. |
17. kör |
A BAR Honda boxában várják az egyik autót. Kis idő múlva Sato meg is érkezik. |
18. kör |
A boxkiállásoknak köszönhetően Räikkönen már a 7. Coulthard és Webber távolsága a 15-16. helyen 0,5 másodperc. Button érkezik első tankolására. 23 körre elegendő benzinnel tér vissza a versenybe, a 10. helyre. Sato egy kör elteltével ismét a boxba megy. |
19. kör |
Trulli mögé Fisichella érkezik meg 0,6 másodperces távolságba. Klien kiáll tankolni. |
20. kör |
Alonso megy a boxba. 25 körre elegendő üzemanyagot kap. R. Schumacher és Räikkönen közé érkezik vissza. A Renault és a McLaren közt 1 másodperc távolság sincs. Kimi agresszíven támadja Alonsot. |
21. kör |
Montoya a boxban. 17 körre elég üzemanyagot tankol. Kimi minden kanyarban támadni próbálja a még nem teljesen felmelegedett gumikkal futó Alonsot. Montoya Fisichella mögé érkezik vissza. Közben Trulli is megtankolt. Räikkönen a célegyenes végén kissé kisodródva előzi Alonsot, majd a büntetés elkerülésére visszaengedi Maga elé, végül újra megelőzi. |
22. kör |
Fisichella megy tankolni. Räikkönen egy kör alatt legalább másfél másodpercre elszakad Alonsotól. Webber indít egy halvány támadási kísérletet Coulthard ellen. A Williams boxban készülődnek tankoláshoz. |
23. kör |
R. Schumacher érkezik benzinfelvételre, ezzel Räikkönen feljön a 2. helyre, és már csak 6 másodpercre van Montoyától. |
24. kör |
Pizzonia megy a boxba, tankolni. A célegyenes végén a két Ferrari küzd egy kicsit egymással. Barrichello láthatóan nem jól viseli a gondolatot, hogy M. Schumacher meg akarja előzni. A párbaj a 9. helyért folyik. Räikkönen futja most a leggyorsabb kört, ideje 1.21.725. |
25. kör |
Räikkönent várják a McLaren boxban. Webber ismét kinéz Coulthard mögül. Räikkönen hátránya Montoyához viszonyítva 2,2 másodperc, amikor lekanyarodik a boxutca felé. |
26. kör |
Kimi 11,5 másodperc után az 5. helyre tér vissza a pályára, a hátralevő versenyre elegendő üzemanyag mennyiséggel. A Williamsnél is várják az egyik autót. |
27. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
1 – Montoya 2 – Alonso (9,3 s) 3 – Fisichella (25,5 s) 4 – Trulli (28,6 s) 5 – Räikkönen (32,7 s) 6 – Button (38,6 s) 7 – R. Schumacher (40,5 s) 8 – Barrichello (42,3 s)
Webber 7,7 másodpercet tölt el tankolással.
|
28. kör |
Räikkönen hátránya Trulli mögött 4,1 másodperc. A McLaren boxban kerékcseréhez készülődnek. |
29. kör |
Az élen haladó Montoya előnye Alonso előtt 9,1 másodperc. Räikkönen érkezik a boxba egy nem tervezett kerékcserére. A szerelők kerek 5 másodperc alatt végeznek a művelettel, de ez már nem segít a finnen. Egy kis előrelátás – miszerint ekkora igénybevételt, amit ezek a kanyarok jelentenek, tele tankkal, olyan terhelési szándék mellett, ami a 11. helyről a dobogót célozza meg, nem fog kibírni a lágy összetételű gumi – hasznosabb lett volna. Villeneuve mögé érkezik vissza a pályára. |
30. kör |
Kimi minden mindegy alapon üti-vágja az autó, az összes rázókövön szinte átrepül, hogy ledolgozza hátrányát. Albers tevékenységét vizsgálják a versenybírák. |
31. kör |
Albers áthajtásos büntetést kap a kék zászló figyelmen kívül hagyásáért. Alonso lekörözi a 16. helyet elfoglaló Coulthardot. |
32. kör |
Montoya továbbra is 9,1 másodperccel vezet Alonso előtt, körről körre azonos tempót autóznak. Mögöttük Fisichella már 27,5 másodpercre van leszakadva. |
33. kör |
Alonso utoléri, és hamarosan lekörözi Webbert. |
34. kör |
M. Schumacher továbbra is 0,6 másodpercre követi Barrichellot. Pillanatnyilag a 7-8. helyet foglalják el, és Pizzonia is már csak 3,9 másodpercre van lemaradva Tőlük. |
35. kör |
A rajthoz képest Trulli, Doornbos és Albers eddig 1, R. Schumacher 3, Fisichella és Massa 5, Pizzonia 7 helyet jött előre, Webber, Monteiro és Karthikeyan 1, Button és M. Schumacher 2, Coulthard 6, Sato 10 helyet esett vissza, a többiek ott foglalnak helyet, ahonnan indultak. Közben Räikkönen leküzdötte a Villeneuve problémát. |
36. kör |
Montoya és Räikkönen távolsága 1 perc 5,8 másodperc, ez nagyjából mindent elmond Kimi megmaradt lehetőségeiről. Az utolsó három körből kettőben közel azonos időt autózott Montoya és Alonso, egy körben pedig a kolumbiai volt gyorsabb 0,3 másodperccel, és most Ő köröz le egy Minardit. |
37. kör |
Button egy tankolás következtében hátraesett a 12. helyre, így R. Schumacher, Barrichello és M. Schumacher egy hellyel előrébb kerültek, a 8. helyre pedig Pizzonia jött fel. A Ferrarinál Schumacher teljesíti először második boxkiállását. 7,5 másodperc után jön vissza a pályára, a 12. helyre. |
38. kör |
A BAR csapat tankoláshoz készülődik, feltételezhetően Sato érkezik rövidesen. Barrichello a boxban. |
39. kör |
A brazil a 10. helyre ér vissza Button elé, azaz a boxban megelőzte a BAR Hondát. |
40. kör |
A Renault boxában várnak valakit. Alonso az, Aki megérkezik utolsó üzemanyag-feltöltésére. A boxot elhagyva Trulli mögé érkezik. |
41. kör |
Montoya az élről áll ki tankolni..., és az élre is áll vissza. Fisichella a boxban. A 4. helyre jön vissza. Montoya körözi le Barrichellot. |
42. kör |
M. Schumacher tapad Buttonra, távolságuk 0,4 másodperc. R. Schumacher 5,7 másodpercet tölt a boxban. A Ferrari boxban ismét várnak valakit. Ez csak nem tervezett kiállás lehet. |
43. kör |
Montoya 11 másodperccel vezet Alonso előtt. Barrichello bal hátsó kerék cserére megy a boxba. |
44. kör |
Egy RedBull, valamint Webber és Sato a boxban. Webber figyelmetlenül túl korán indult ki, így Sato mellé kerül. A két autó végig egymás mellett haladva hagyja el a boxot, s bár Webber indulása volt szabálytalan, a pályán Sato kényszerül maga elé engedni a Williamst, mivel Webbernek esze ágában sincs lemondani a jogtalanul szerzett pozícióról. |
45. kör |
Montoya lekörözi Villeneuve-öt. Briatore idegesen gesztikulál a Renault boxban. Räikkönen a pálya szélén. Kimi a McLarennel határon autózva megforog. Hogy mitől, az nem derül ki a közvetítésből, de Briatore gesztusaiból gyanítható, hogy köze van Fisichellához, akit esetleg Räikkönen annyira megközelített, hogy megpróbálhatta megelőzni. Räikkönen pillanatnyilag az 5, mivel Trullinak sikerült elé kerülnie. |
46. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
1 – Montoya 2 – Alonso (11,4 s) 3 – Fisichella (28,0 s) 4 – Trulli (37,1 s) 5 – Räikkönen (39,1 s) 6 – R. Schumacher (51,7 s) 7 – Pizzonia (53,8 s) 8 – Button (1:03,3 s)
|
47. kör |
Coulthard előzésére Sato tesz egy kísérletet. Räikkönen megérkezik Trulli mögé. |
48. kör |
Trullinak teljesen indokolatlanul lengetik a kék zászlót. Aztán a Parabolica kanyar kezdetén Räikkönen nem kérdez semmit, csak megelőzi Trullit. |
49. kör |
Räikkönen máris 2,8 másodperccel vezet Trulli előtt. Fisichella és Räikkönen távolsága a 3-4. helyen 8,4 másodperc. Montoya és Alonso távolsága viszont 11-ről 9,3 másodpercre csökken. Ez túl soknak látszik a hátralevő 4 körre, ám a kolumbiai alatt rendellenes mozgásba kezd az autó. |
50. kör |
A McLarennél kerékcseréhez készülődnek. Montoya bal hátsó gumija életveszélyes mértékben elhasználódott. |
51. kör |
Montoya kockáztat a futamgyőzelem érdekében, nem megy ki a boxba. Már csak 6,2 másodperc az előnye. Räikkönen is 6,1 másodpercre dolgozza le Fisichellával szemben fennálló hátrányát. |
52. kör |
Montoya majd 2 másodperccel lassúbb Alonsonál. Minden kanyart a lehető legnagyobb íven vesz, hogy minél kevesebb terhelést kapjon a gumi. Alonso már látótávolságban van. Már csak egy lekörözendő Ferrari és Villeneuve van köztük. Alonso eljön a Ferrari mellett. Montoyának még mindig van 4,5 másodperc előnye, de minél nagyobb a sebessége, annál nagyobb az esélye, hogy a gumi nem bírja ki a hátralevő valamivel több mint egy kört. Alonso már félúton van a Ferrari és Villeneuve közt. Montoya életveszélyes egyensúlyozással hajtja is meg kíméli is autót, hogy az utolsó kör végére is megmaradjon valami előnyéből. 3,5 másodperc az előnye, amikor megkezdik az utolsó kört. |
53. kör |
Montoya egy kör alatt elfogyasztotta előnyének majdnem felét. Az első időmérő pontig sikerül megtartania előnyét, és még mindig köztük van Villeneuve. Montoyának a második időmérő pontig sikerül megtartania 2,7 másodperc előnyt. Ha a gumi nem robban szét, ez az előny már behozhatatlan. Minden kanyarban csúszkál az autó, de a kolumbiai még ura a járműnek. Előtte a másik Ferrariban M. Schumacher. A Parabolica kanyarba kezd, amikor Alonso még mindig nem éri utol Villeneuve-öt. Aztán már csak az egyenes van hátra, és Montoya átgurulva a célvonalon megnyer egy olyan versenyt, amelyen 1961 óta először egyetlen versenyző sem esett ki. Második helyen érkezik Alonso, a dobogó harmadik foka pedig Fisichelláé.
|
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
Juan-Pablo Montoya |
McLaren |
Mercedes |
01:14:29 |
53 |
2. |
Fernando Alonso |
Renault |
Renault |
01:14:31 |
53 |
3. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
Renault |
01:14:46 |
53 |
4. |
Kimi Raikkönen |
McLaren |
Mercedes |
01:14:51 |
53 |
5. |
Jarno Trulli |
Toyota |
Toyota |
01:15:02 |
53 |
6. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
Toyota |
01:15:12 |
53 |
7. |
Antonio Pizzonia |
Williams |
BMW |
01:15:13 |
53 |
8. |
Jenson Button |
BAR |
Honda |
01:15:32 |
53 |
9. |
Felipe Massa |
Sauber |
Petronas |
01:15:44 |
53 |
10. |
Michael Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
01:16:05 |
53 |
11. |
Jacques Villeneuve |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
52 |
12. |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
00:00:00 |
52 |
13. |
Christian Klien |
Red Bull |
Cosworth |
00:00:00 |
52 |
14. |
Mark Webber |
Williams |
BMW |
00:00:00 |
52 |
15. |
David Coulthard |
Red Bull |
Cosworth |
00:00:00 |
52 |
16. |
Takuma Sato |
BAR |
Honda |
00:00:00 |
52 |
17. |
Tiago Monteiro |
Jordan |
Toyota |
00:00:00 |
51 |
18. |
Robert Doornbos |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
51 |
19. |
Christijan Albers |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
51 |
20. |
Narain Karthikeyan |
Jordan |
Toyota |
00:00:00 |
50 | | |
|