18°C aszfalt, 17°C levegő hőmérséklet és 92%-os páratartalom mellett indul a belga futam. Fisichella autójában motort cseréltek, így az időmérőn elért 3. rajtpozíció helyett a 13. helyről indulhat. A két Minardi a boxból rajtol. A verseny esős versenyként indul. Mindenki eső-, vagy intermediate gumikkal áll rajthoz. A felvezető körön minden autó el tud indulni. Pizzoniának ma van a 25. születésnapja.
1. kör
A mezőny ütközések, koccanások nélkül elrajtol. Trulli nagyon jól kapja el a rajtot, és befurakszik Räikkönen mellé, az első kanyarban kissé meg is előzni, de a lejtőn a kigyorsításnál győz a McLaren ereje. R. Schumacher megelőzi Bátyját.
2. kör
Sorrend az első kör után:
1 – Montoya 2 – Räikkönen 3 – Trulli 4 – Alonso 5 – M. Schumacher 6 – Sato 7 – Button 8 – R. Schumacher
A két BAR Honda csatázik egymással. A rajtpozícióhoz képest M. Schumacher, Button 1, Sato 4 helyet jött előre, R. Schumacher 3, Massa 2, Webber 1 pozíciót esett vissza. Webber és Fisichella harcol a 11. helyért. A Renault pilótája agresszíven támadja az ausztrált, és a Renault gyorsulását kihasználva meg is előzi.
3. kör
Montoya és Räikkönen lassan távolodnak el a mögöttük levőktől. A 8. helyet elfoglaló R. Schumacher lényegesen lassabb, mint a 3 helyen autózó csapattársa. Montoya leggyorsabb kört fut 1:56.034-es idővel. Fisichella már a 10 helyen köröző Coulthardot is 0,7 másodpercre megközelítette.
4. kör
Räikkönen közelít Montoyához. Trulli 2,8 másodperc távolságból követi a két McLarent. Mivel az esővíztől a rázókövek nagyon csúsznak, mindenki igyekszik elkerülni azokat, s csak a pálya aszfaltját igénybe venni manővereikhez.
5. kör
Räikkönen és Trulli távolsága 0,7 másodperccel nőtt egy kör alatt. Fisichella próbál elmenni Coulthard mellett, de ez egyelőre még nem sikerül. Albers érkezik meg a boxba a vizes gumijait lecserélni intermediate-re. Fisichella tovább támadja Coulthardot. A két autó közt csak 0,4 másodperc a távolság, ami az autók mögötti vízfüggöny miatt figyelemre méltó produkció.
6. kör
A célegyenes utáni visszafordítóban és az azt követő lejtőn Fisichella ismét próbálkozik. Coulthard elmozdul jobbra, hogy követve a Renault mozgását védje pozícióját, de Fisichella hirtelen irányt vált és balról bújik be a RedBull mellé, és ezúttal erőből el is megy a skót mellett. R. Schumacher próbálkozik kellő agresszivitással Button előzésével, de Button nem hagyja magát, védi pozícióját. Ralf ebbe nem nyugszik bele, és folyamatos nyomás alatt tartja a BAR Hondát.
7. kör
Montoya és Räikkönen távolsága 1 másodperc, míg Trulli már 5,4 másodpercre van leszakadva tőlük. Alonso hátránya a 4. helyen már 10 másodperc. A pálya helyenként kezd felszáradni, ezért a pilóták az intermediate gumikkal a vizes foltokat keresik.
8. kör
Montoya és Räikkönen távolsága tovább csökken. Kimi szemlátomást igyekszik mindent kihozni a lehetőségekből annak érdekében, hogy utolérje csapattársát. R. Schumacher menet közben megelőzte Buttont, most azonban Button támadja Őt, de már Fisichella is csak 1 másodpercre van tőle. A másik Minardival most Doornbos megy a boxba.
9. kör
Fisichella már ott van Button sarkában. Montoya és Räikkönen távolsága változatlan, csak Kimi kerülgeti egyre inkább el a kolumbiai nyomvonalát, hogy minél kevesebbet kapjon az előtte haladó autó vízfüggönyéből.
10. kör
Albers mögé érkezik meg a két McLaren, majd az Eau Rouge utáni egyenesben el is mennek mellette. M. Schumacher felzárkózott Alonso mögé. Párban körözik le az egyik Minardit. R. Schumacher a boxban, de csak gumit cserélnek nála, de továbbra is intermediate gumikat kap.
11. kör
Fisichella az Eau Rougeban megcsúszik és az irányíthatatlanná váló autót nekicsapja a gumifalnak. Az eset környékén sárga zászló lép érvénybe, majd beküldik a Safety Cart.
12. kör
Néhány autó kivételével mindenki megy tankolni és kereket cserélni. A McLarennél elsőként Montoya érkezik a boxba, s ez idő alatt, mivel úgysem előzhetik meg, Räikkönen feltartja a mögötte levőket, várja, hogy Montoya autóján befejezzék a tennivalókat. M. Schumacher, Sato, Coulthard, Button, Pizzoniam Trulli, Klien és Webber autójára száraz aszfaltra való gumikat raknak fel.
13. kör
Villeneuve nem volt a boxban, így most Montoya mögött Ő a 2. R. Schumacher pedig feljön a 3. helyre. Sorrend az első nyolc helyen:
1 – Montoya 2 – Villeneuve 3 – R. Schumacher 4 – Räikkönen 5 – Alonso 6 – Trulli 7 – M. Schumacher 8 – Sato
Akik az előző körben felrakták a száraz gumit, azok most szép sorban jönnek vissza az intermediáért. A kör végén kimegy a SC, a mezőny újra elrajtol.
14. kör
Montoya máris 3 másodperccel vezet Villeneuve előtt, aki elfékezi magát a La Source kanyarban, elhagyja a pályát, és amikor visszatér bevágódik Alonso elé. Ugyancsak a La Source kanyarban Sato is elfékezi magát, és hátulról belemegy M. Schumacher autójába (következő kép). Sárga zászló érvényes a kanyarban.
15. kör
Ismét Montoya futja a leggyorsabb kört. Ideje 1:55.988.
16. kör
R. Schumacher hátránya Montoya mögött 3,6 másodperc, és Őt követi Räikkönen. Megszüntetik a sárga zászló hatályát a La Source kanyarban. Montoya és R. Schumacher közt a távolság 1 másodperccel csökken.
17. kör
Montoya és R. Schumacher közt stabilizálódik a távolság. M. Schumacher és Sato ütközésének körülményeit vizsgálni fogják a verseny után. Massa és Barrichello távolsága a 6-7. helyen 0,8 másodperc.
18. kör
Barrichello megy el nagy sebességkülönbséggel egy Minardi mellett. Montoya és R. Schumacher közt a távolság 2 másodperc alá csökken. Ralf az utolsó három körben átlag 0,8 másodperccel volt gyorsabb. Montoya 1:57-es köröket autózik.
19. kör
A pálya ideális vonalvezetése már legtöbb helyen felszáradt, ezért az autók néha a gumit hűtendő, letértnek erről a vonalról. Coulthard autója megadja magát. A pilóta kigurul a boxutca kijárata melletti területre, ahol autója nem jelent balesetveszélyt. Ettől függetlenül a sárga zászlót bemutatják, majd ezt követően a piros csíkos sárga zászlót, ami csúszós anyag jelenlétére utal a pályán.
20. kör
Montoya és R. Schumacher távolsága 0,7 másodpercre csökken.
21. kör
Villeneuve megy a boxba, és még mindig intermediate gumikat kap.
22. kör
Monteiro pillanatnyilag a 10. úgy, hogy csak négyen adták fel a versenyt eddig.
23. kör
R. Schumacher továbbra is kis különbségekkel 1 másodperces távolságban elautózik Montoya mögött. A Villeneuve-Button páros a 8-9. helyen egymástól szintén hasonló távolságban köröz. Albers ismét a boxban.
24. kör
Villeneuve és Button távolsága a pálya bizonyos pontjain csak 0,2 másodperc. Button körbeautózza Villeneuve-öt.
25. kör
R. Schumacher a boxban, és száraz versenyre alkalmas gumikat kap, azonban a Toyota úttartása látványosan bizonytalan ezzel a gumival. A pálya távolabbi részén a bizonytalanság kicsúszáshoz vezet. Keresztbe fordul a füvön, de sikerül visszajönnie a pályára.
26. kör
Räikkönen 6 másodperces hátránnyal újra a második Montoya mögött. Alonso lemaradása az élen állóval szemben már 16 másodperc. Ralf ismét a boxban, visszacserélni a száraz gumikat intermediate-re. Ezzel a művelettel nagyjából minden esélyt el is vesztett a jó szereplésre. Doornbos is elmegy a száraz pályára alkalmas gumikkal füvet nyírni.
27. kör
Montoya és Räikkönen közt a különbség 5 másodpercre csökken, de Alonso hátránya továbbra is 16,3 másodperc, tehát még nőtt is, ami azt sejtteti, hogy nem Montoya vett vissza a tempóból, hanem Räikkönen gyorsult fel. Barrichello az 5. helyen már látótávolságban van Webber előtt.
28. kör
A pillanatnyi sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
Pizzonia megelőzi Villeneuve-öt, és ezzel feljön a 9. helyre.
29. kör
Karthikeyan pillanatnyilag a 11., miközben Trulli a 12., a gumicserét rosszul kifogó R. Schumacher pedig a 13. Villeneuve az Eau Rouge emelkedőjén 300 körüli tempónál hatalmas reflexszel fogja meg az alatta megfaroló autót. Karthikeyan bemutatja az "Egyenesen át" c. magánszámát. Villeneuve-öt próbálná előzni, ám a lendülettől, és mert helye sem túl sok volt, gázelvétel és iránymódosítás nélkül levág a pályából egy 20-25 méteres szakaszt. A következő képen a Jordan teszt látható Karthikeyan módra.
30. kör
Karthikeyan ezzel a manőverrel elég vitatható módon Villeneuve elé kerül, azonban nem sok hajlandóságok mutat visszaengedni Maga elé a kanadai-franciát. Villeneuve mögött pedig ott van már Trulli, közel..., nagyon közel. Massa a boxban. Száraz gumikat kap. Räikkönen futja a leggyorsabb kört, 1:55.964-es idővel.
31. kör
Kimi átlag 0,9 másodperccel gyorsabb csapattársánál – miközben Montoya továbbra is 1:56-1:57-es időket autózik –, és újabb leggyorsabb kört teljesít, ideje ezúttal 1:55.848. Alonso is kapott pár kör alatt 3 másodpercet Kimitől. Monteiro a boxban, Neki intermediate gumit raknak fel.
32. kör
Montoya előnye már csak 1,1 másodperc Räikkönennel szemben. Barrichello a boxban. Gumit nem cserélnek Nála, csak tankolnak. Massa csúszkál a száraz pályára alkalmas gumikon, közben elmegy mellete Villeneuve és egy Jordan.
33. kör
Kimi újabb leggyorsabb kört fut, most 1:55.775 alatt. Alonso a harmadik helyről áll ki a boxba, és oda is áll vissza. A két McLaren egyszerre körözi le Massát. Montoya megy a boxba, Räikkönen ezzel átveszi a vezetést.
34. kör
Montoya intermediate gumikkal tér vissza a pályára. Button és Pizzonia is teljesíti aktuális boxlátogatását.
35. kör
Räikkönen legújabb gyorskörének ideje 1:53.810, 26,4 másodperccel vezet Montoya előtt. Alonso leköröz egy Jordant. Montoya előnye Alonso előtt 12,8 másodperc. A kör végén Räikkönen is kimegy a boxba. Ő is intermediate gumikat kap.
36. kör
Kimi nagyjából 3-4 másodperccel Montoya elé érkezik vissza. Trulli elakad a sóderágyban és feladja a versenyt. Sárga zászló érvényes az eset helyszínén. Valami csattanás is történhetett, mert a Toyota jobb első kereke elég rendellenesen áll. Button közben a buszmegállónál látványos szép manőverrel előzte Webbert (következő kép).
37. kör
Doornbos mögé érkezik Räikkönen, miközben már 6,7 másodperccel vezet Montoya előtt. Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
1 – Räikkönen 2 – Montoya (6,7 s) 3 – Alonso (23,3 s) 4 – Barrichello (53,0 s) 5 – Button (59,7 s) 6 – Webber (1:07,4 s) 7 – R. Schumacher (1:28,6 s) 8 – Pizzonia (1:34,6 s)
38. kör
A La Source kanyarban Massa autózná körbe Klient, a próbálkozás azonban eredménytelen. Trulli autója miatt még mindig érvényes a sárga zászló. Kimi megy el Karthikeyan mellett.
39. kör
Button kergeti Barrichellot és a buszmegálló bejáratánál szűkebb íven autózva megelőzi. Webber ismét a boxban, száraz gumikért.
40. kör
Räikkönen 3,7-4,2 másodperccel gyorsabb Montoyánál és Alonsonál, azaz eszében sincs leállni, ami az intermediate gumikkal az egyre kevésbé vizes pályán nem is veszélytelen magatartás. Már 18,4 másodperccel vezet Montoya előtt.
41. kör
Pizzonia a boxban. Ő is megkapja a száraz pályára alkalmas gumikat. Klien próbálkozik visszavenni a körét Alonsotól, azonban hiába gyorsabb, ez nem sikerül. Barrichello is száraz aszfaltra alkalmas gumikat kap. Klien végül dűlőre viszi a dolgot és megelőzi Alonsot. Webber futja a leggyorsabb kört, ideje 1:52.370. Montoya a pálya szélén, ezzel Alonso a 2. Sárga zászló érvényes az adott helyen.
42. kör
Pizzonia megpróbálta visszavenni a körét, de a száraz aszfaltra alkalmas gumival valósznűleg megcsúszott egy tócsán, és egyenesen beleszállt Montoya autójába. Az ütközés utáni pillanatok a következő képen. A versenybíróság a futam után vizsgálni fogja az esetet. Räikkönen 39 másodperccel vezet Alonso előtt.
43. kör
Webber pillanatnyilag a 4., R. Schumacher a 7., 4-4 teljesített boxkiállással. Räikkönen kissé visszavesz az iramból, így 2 másodpercet veszít az előnyéből. A 8. helyen autózó, és így újra pontszerző Monteiro már körhátrányban van.
Räikkönen egy sokféle eseményt felvonultató jónak nevezhető versenyen szerzi idei hatodik győzelmét. Ezzel 2 pontot hozott a világbajnoki pontversenyben Alonsoval szemben fennálló hátrányán, aki a második helyen fut be. Harmadik a BAR Hondában Button. R. Schumacher az utolsó pillanatban, a közvetlenül célvonal előtt is próbálkozik Villeneuve előzésével, ám az nem sikerül.