A verseny leírása
Meglehetősen hűvös időjárási körülmények közt indul a Brazil Nagydíj, esőt is kilátásba helyeztek a futamra. Räikkönen autóján a futam előtt kereket cseréltek, mivel az időmérőn elkövetett hibája következtében a rajthoz állása az eredeti gumival nem lett volna biztonságos. Sato és Doornbos nem teljesített mért kört az időmérőn, ezért a mezőny végéről indulhat. Villeneuve autójában pedig alkatrészt cseréltek, ezért tíz hellyel hátra sorolták a rajtrácson. A csapat azt választotta, hogy a boxutcából rajtolva kezdje meg a versenyt. A felvezető kör végén Monteiro a boxba hajt. |
1. kör |
Elrajtol a mezőny. Alonso hibátlanul jön el, Montoya bemegy mögé. Räikkönen is jól kapja el a rajtot, az első kanyarban már Fisichellával harcol a 3. helyért. Az első hosszú egyenesben Räikkönen tovább támadja Fisichellát, majd a végén levő dupla kanyarban meg is előzi. M. Schumacher kissé erőszakosan hajt rá az egyik rázókőre, így elég jó pozícióba kerül ahhoz, hogy Ő is megelőzze Fisichellát. Közben sárga zászló a pályán, majd jelzik, hogy be fog jönni a Safety Car. Pizzonia autója tört csúnyán össze, miután Webberrel ollóba fogták Coulthardot, aki így nem tudja elkerülni Pizzoniával az ütközést. Pizzonia megpördülő autója pedig belecsúszik Webber Williamsébe. Trulli a pörgő-forgó Williamst, Antonio Pizzonia autóját a füvön kerüli el.
|
2. kör |
Bejön a biztonsági autó és a versenyzők felsorakoznak mögé. Pizzonia autójának romjait takarítják el, közben Webber is megérkezik a boxba. Betolják a fedett részre. Alonso váltakozó gyorsulással lassulással „idegesíti” Montoyát. A SC elhagyja a pályát és a mezőny repülőrajttal nekiiramodik. |
3. kör |
Fisichella a célegyenes utáni egyenesben támadja M. Schumachert, és abban a kanyarban előzi meg, amelyben korábban Räikkönen őt állva hagyta. Ugyanezt az egyenest, majd a kanyart használja ki Montoya is Alonso előzésére. A következő kanyarban M. Schumacher visszatámad, de nem tudja visszaszerezni pozícióját a Renault-val szemben. |
4. kör |
Alonsot már Räikkönen, Buttont pedig Klien támadja. A Red Bull pilótája kinéz a BAR mögül, keresi a helyet az előzésre. Két kanyarral később Klien újra próbálkozik. Montoya húz el Alonsotól.
|
5. kör |
Alonso és Räikkönen távolsága 0,4 másodperc. Az élen álló Montoyával ők hárman kissé elszakadtak már a mezőny követő részétől. Pillanatnyilag az aszfalt hőmérséklete 22°C (8°-ot esett vissza az előző fél órában), a levegő hőmérséklete pedig 24°C.
|
6. kör |
Montoya futja a verseny leggyorsabb körét (1:13.867). Montoya és a 6. helyen autózó Button közt majdnem 3 másodperc. a különbség körönként. Räikkönen tartja a lépést Alonsoval, de egyelőre nincs még támadási pozícióban.
|
7. kör |
Most Alonso futja a leggyorsabb kört (1:13.746).
|
8. kör |
Montoya előnye Alonso előtt 3,2 másodperc, lassan nő. Ismét Montoya futja a leggyorsabb kört (1:13.160).
|
9. kör |
Montoya és Alonso távolsága 0,4 másodperccel nő, mögöttük a mezőny nagyjából egyenletesen húzódik szét. A 8. helyezett Barrichello 13,1 másodpercre van lemaradva.
|
10. kör |
Ismét Montoyáé a leggyorsabb kör (1:13.002). Alonsotól körönként 0,2-0,4 másodperccel gyorsabb. Minden bizonnyal az új Renault motornak is köszönhető, hogy a kék-sárga autók ennyire ütőképesnek mutatkoznak.
|
11. kör |
Egy kör változatlan sorrendben. Button és Klien távolsága a 6-7. helyen 1,1 másodpercre nőtt.
|
12. kör |
Montoya magányosan autózik az élen, előnye már 4,3 másodperc. Mögötte Alonso és Räikkönen folyamatosan azonos köröket futnak.
|
13. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
1 – Montoya 2 – Alonso (4,0 s) 3 – Räikkönen (6,1 s) 4 – Fisichella (8,4 s) 5 – M. Schumacher (12,0 s) 6 – Button (15,8 s) 7 – Klien (17,4 s) 8 – Barrichello (18,0 s)
R. Schumacher és Massa távolsága a 9-10. helyen 0,3 másodperc. Trulli vonatozik Karthikeyan mögött a 13. helyen.
|
14. kör |
A két Toyota motoros autó megküzd egymással. Trulli dűlőre viszi a dolgot Karthikeyannal, a célegyenes végén bemegy mellé és megelőzi. Ám Trulli a manőver miatt elrontja a kanyar ívét, az indiainak lehetősége nyílik visszatámadni, de a Toyota pilótája már védeni tudja a megszerzett pozíciót. |
15. kör |
Montoya és Alonso távolsága most 4,2 másodperc. A rajt óta Montoya, Barrichello, R. Schumacher 1, Räikkönen, M. Schumacher 2 helyet jött előre, Alonso, Fisichella, Klien 1, Button, Massa 2 helyet esett vissza.
|
16. kör |
Alonso gyorsul, most gyorsabb köröket autózik, mint Montoya. Räikkönen viszont szakad le Alonsotól. A 8. helyen Barrichello hátránya Montoyával szemben 21 másodpercre nő.
|
17. kör |
Alonso 0,2-0,4 másodperccel folyamatosan gyorsabb, mint Räikkönen. A Sauber boxban készülnek egy autó fogadására.
|
18. kör |
Alonso 1:13 alá viszi a leggyorsabb kör idejét (1:12.827). Ez az idő azonban még mindig 1,4 másodperccel gyengébb, mint Montoya tavalyi körrekordja. Massa kezdi meg a tankolások sorát. 28 körre elegendő üzemanyagot kap.
|
19. kör |
Montoya és Alonso távolsága már csak 3,7 másodperc. Massa hajszál híján de Villeneuve mögé ér vissza a pályára, kinéz a francia-kanadai mögül, de nem elég gyors, hogy meg is előzze. Karthikeyan a boxban.
|
20. kör |
Karthikeyan 27 körre elegendő üzemanyaggal tér vissza a pályára, a 17. helyre. Az egyik Minardi mögé érve Villeneuve kissé elfékezi magát, távolságuk a 13-14. helyen 0,3 másodperc. Őket Massa követi 1 másodpercre lemaradva.
|
21. kör |
Villeneuve ismét kissé elfékezi magát, de továbbra is szorosan ott van Doornbos mögött.
|
22. kör |
Alonso fut újabb leggyorsabb kört (1:12.653). Montoya és Alonso közt állandósul a 3,8 másodperces távolság. Villeneuve közben (még az előző, kitartó üldözés után) a célegyenes végén megelőzte Doornbost. A Renault boxban folynak előkészületek üzemanyag feltöltéshez.
|
23. kör |
Alonso megérkezik a boxba, majd 8,1 másodperc múlva távozik is onnan, 22 körre elegendő benzinnel. A pályára Button mögé érkezik vissza a 6. helyre.
|
24. kör |
Egy körrel csapattársa után Fisichella is megérkezik a boxba. Nagyságrendileg ugyanannyi időt tölt benzinfelvétellel, mint Alonso. Barrichello a boxban. 24 körre elegendő benzinnel jön vissza a pályára.
|
25. kör |
Montoya körözi le Massát. Klien a boxban. Barrichello mögé jön vissza, azaz a Ferrari a boxban megelőzte a Red Bullt.
|
26. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
1 – Montoya 2 – Räikkönen (4,8 s) 3 – M. Schumacher (16,7 s) 4 – Button (27,8 s) 5 – Alonso (29,7 s) 6 – R. Schumacher (35,2 s) 7 – Fisichella (38,1 s) 8 – Sato (52,5 s)
|
27. kör |
A köre végén M. Schumacher érkezik a boxba. 25 körre elég üzemanyagot tankol és jön vissza a pályára, Fisichella 8,5 másodpercet töltött a boxban, M. Schumacher 8,8-at, így bár az előzés technikailag a boxban zajlott le, ez Schumacher gyorsaságának köszönhető, nem a gyorsabb boxmunkának. R. Schumacher a boxban. A bal első gumija alaposan el van kopva.
|
28. kör |
A McLaren boxban folynak előkészületek valamelyik autó fogadására. A kör végén Montoya meg is érkezik. Räikkönen ezzel ideiglenesen átveszi a vezetést. Alonsoval szemben 34 másodperces előny birtokában szinte biztos, hogy a második helyre fog visszajönni.
|
29. kör |
Montoya 23 körre elegendő üzemanyag felvétele után jön vissza a pályára.
|
30. kör |
Räikkönen futja a leggyorsabb kört (1:12.268). Előnye Alonsoval szemben 32,8 másodperc.
|
31. kör |
Webber 25 kör hátránnyal visszaáll a versenybe. Elporoszkál a pálya szélén, mindenkit elenged maga mellett. Montoya állóra fékezi a jobb első kerekét. Räikkönent is várják a boxban. 34,5 másodperc az előnye Alonsoval szemben, amikor kikanyarodik a boxok irányába.
|
32. kör |
Tankolás után Kimi Montoya mögé jön vissza pályára, lényegesen közelebb van most csapattársához, mint tankolásaik megkezdése előtt.
|
33. kör |
Doornbos motorja elfüstöl. Trulli a boxban. 20 körre kap üzemanyagot.
|
34. kör |
Az első nyolcból már csak Sato (a 6. helyen) nem járt még a boxban. Montoya és Räikkönen egymáshoz képest 2 másodpercen belül vannak, Alonso 12 másodpercre követi őket.
|
35. kör |
M. Schumacher lemaradása Alonso mögött a 4. helyen 14 másodperc. Sato a már minden bizonnyal könnyű autójának is köszönhetően 0,8 másodperccel autózok gyorsabb köröket, mint előtte Fisichella.
|
36. kör |
Villeneuve 6,3 másodpercet tölt a boxban, ezzel már csak Sato maradt, aki nem tankolt még. Feltételezhető, hogy egy kiállásos taktikát alkalmaznak esetében. Doornbos megérkezik a boxba.
|
37. kör |
Barrichello a 8. helyen 0,3 másodpercre megközelíti Buttont, és folyamatosan 0,2-0,4 másodperccel gyorsabb a BAR Hondánál.
|
38. kör |
Sato és Button távolsága a 6-7. helyen 4,8 másodperc. Fisichella körönként majdnem egy másodperccel lassabb mint Alonso. Sato teljesíti egyetlen boxkiállását. 11,7 másodpercet tölt el a boxban.
|
39. kör |
Montoya ismét lekörözi Massát, így a brazil pilóta visszavett körét most újra megkapta.
|
40. kör |
Trullit lekörözi Montoya.
|
41. kör |
Sato is megkapja a körét Montoyától. Közben elkezd csöpörögni az eső.
|
42. kör |
Az iménti lekörözéseknek köszönhetően Alonso kissé közelebb került a két McLarenhez.
|
43. kör |
Barrichello tapad Buttonra, távolságuk csak 0,2 másodperc. A célegyenes végén egy előzési kísérletben Rubens elfékezi magát.
|
44. kör |
Barrichello tovább üldözi Buttont, Alonso lekörözi Massát. Räikkönen előnye a spanyol pilótával szemben már csak 8,4 másodperc.
|
45. kör |
A célegyenes végén Barrichello végre meg tudja előzni Buttont, közben kissé meg is csúszik.
|
46. kör |
Alonso lekörözi Satot. Fisichella most gyorsabb M. Schumachernél, egy másodpercre megközelíti a Ferrari pilótáját. Alonso magányosan autózik a 3. helyen, ám ez nem gátolja meg abban, hogy egy kanyarvétel közben Ő is megcsússzon kissé.
|
47. kör |
Albers tér vissza a pályára a boxból. Fisichella megérkezett M. Schumacher mögé.
|
48. kör |
Massa a boxban.
|
49. kör |
Alonso teljesíti második boxkiállását. Fisichella mögé jön vissza az 5. helyre.
|
50. kör |
Alonso után Fisichella is megérkezik a boxba. Barrichello elé ér vissza a pályára.
|
51. kör |
Barrichello Fisichella üldözése közben enyhe hőkezelésnek teszi ki a gumiját egy füstölős fékezés alkalmával. A Ferrari boxában készülődnek az egyik autó fogadására. Barrichello érkezik tankolásra. Még a boxutcában, a sebességlimit hatálya alatt is el tudja magát fékezni.
|
52. kör |
Barrichello a többszörös körhátrányban levő Webber mögé jön vissza a 9. helyre.
|
53. kör |
Montoya lekörözi R. Schumachert. Räikkönen 4,3 másodpercre követi csapattársát.
|
54. kör |
A McLaren boxban várnak valakit.
|
55. kör |
Montoya érkezik utolsó üzemagyag-felvételére. Jobb első gumijának külső fele már alaposa el van kopva. Közben Schumacher Ferrariját is feltankolják. Visszaérkezve a pályára megtartja vezető helyét Fisichellával szemben.
|
56. kör |
Klien is letudja utolsó boxkiállását. Massa kanyaríven udvariasan kihúzódva hagyja, hogy Fisichella lekörözze.
|
57. kör |
Räikkönen lekörözi R. Schumachert, miközben Button érkezik meg a boxba.
|
58. kör |
R. Schumacher megy a boxba. Klien elé a 8. helyre áll vissza a versenybe.
|
59. kör |
Monteiro, aki eddig minden futamot befejezett, kénytelen feladni a versenyt, autója meghibásodása miatt. Közben Albers csúszkál keresztbe a pályán. |
60. kör |
Räikkönen megérkezik a boxba. A pályán sárga zászló lép hatályba, feltételezhetően Monteiro lerobban autója miatt. Kimi 5,8 másodperces tankolás után Montoya mögé érkezik vissza.
|
61. kör |
Újabb kör Montoya, Räikkönen, Alonso…, sorrendben.
|
62. kör |
Montoya és Räikkönen közt a különbség 0,6 másodperc, azonban Kiminek felesleges erőltetni csapattársa esetleges megelőzését, mert ha Alonso a harmadik helyen végez, akkor Ő a világbajnok.
|
63. kör |
Räikkönen visszavesz a tempóból. Egy kör alatt 0,7 másodpercet kap Montoyától.
Idő közben Alonso és M. Schumacher távolsága 17,2 másodpercre nőtt.
|
64. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen:
1 – Montoya 2 – Räikkönen (1,3 s) 3 – Alonso (23,9 s) 4 – M. Schumacher (41,1 s) 5 – Fisichella (46,2 s) 6 – Barrichello (1:10,3 s) 7 – Button (1 kör) 8 – R. Schumacher (1 kör)
|
65. kör |
Már mindenki kivárásra autózik. Montoya pl. 1:15-ös kört ment utoljára. Briatore idegesen elvonul a paddock irányába.
|
66. kör |
Már csak hat kör…
|
67. kör |
Briatore visszajön a főhadiszállásra. Alonso leköröz egy Minardit.
|
68. kör |
Räikkönen és Alonso hátránya tovább nő Montoyával szemben.
|
69. kör |
Körözés változatlan sorrendben. Briatore izgul, valószínűleg szeretne már 6-8 perccel idősebb lenni.
|
70. kör |
Már csak két kör. Alonso biztosan száguld a világbajnoki cím felé.
|
71. kör |
A futamon nagyon hosszú idő után kettős McLaren győzelem született. Montoya, Räikkönen a befutók sorrendje. A harmadik helyen Alonso ér célba. Ez a harmadik hely azonban a világbajnoki címet jelenti Neki. Hat futamgyőzelemmel és kiegyensúlyozott teljesítménnyel vált hazája első, és minden idők legfiatalabb világbajnokává.
|